יום שבת, 7 בפברואר 2015

דיאטה יכולה לגרום לרזות וגם לשרוף שרירים

איך עברתי מבגד ים שלם לביקיני...

לקח לי ארבעים וחמש שנה לעבור מבגד ים שלם לביקיני. טוב, אולי צריך לדייק. יש מצב שאי שם בגיל שבע היה לי איזה ביקיני ורדרד. למעשה, אני כמעט בטוחה שנתקלתי באיזה תמונה כזו באלבום שלי. אבל מאז, רק בגדי ים שלמים. שחורים כמובן כדי שירזו. גם כשכבר רזיתי והגעתי למשקל שלי היום, המשכתי להגיע לים רק עם בגד ים שלם. שחור כמובן. יוצאת מהמים וישר נעטפת במגבת גדולה. לא פעם חשבתי לעצמי שהחיים שלי היו הרבה יותר קלים אם הייתי יכולה להגיע עם חליפת צלילה... שחורה כמובן.
מאז שאני זוכרת את עצמי, הרגשתי לא נוח עם הגוף שלי. לא שהייתי אי פעם מאד שמנה אבל גם לא מאד רזה. אבל תמיד הרגשתי שמנה. מגושמת. גדולה. ענקית. המחשבות על אוכל ומשקל מילאו את כל החיים שלי.  אין סוף של דיאטות, אובססיה עצומה על השמנה, פחד גדול מהמשקל, חוסר בטחון עצמי השפיעו קשות על החיים שלי. הייתי משוכנעת שעל מנת להצליח בחיים ולהיות מאושרת אני חייבת להיות רזה.

אבל לשמחתי הרבה, התקופה המתסכלת הזו מאחורי.  היום אני מישהי אחרת לגמרי - גם בגוף, גם בנפש. היום אני מרגישה טוב יותר עם עצמי ועם הגוף שלי. אני מסוגלת להתבונן במראה ולאהוב את מה שאני רואה. ומה שעשה אצלי את השינוי זה לא שיחות שבועיות על ספת הפסיכולוג אלא משהו לגמרי לא צפוי. הקסם הקטן ששינה לי את החיים בגדול הוא...המשקולת. מפתיע, נכון?
כחלק מהלימודים שלי בתוכנית לקידום בריאות במכון וינגייט, הייתי צריכה ללמוד ולקבל הסמכה של מדריכת כושר גופני. עד אז כל הפעילות הגופנית שלי התנקזה להליכות ושעורי אירובי בסטודיו. בוינגייט נחשפתי בפעם הראשונה לחדר הכושר ולאימוני המשקולות הכבדות. יחד עם תעודת ההסמכה, קיבלתי משהו נוסף – גוף חזק ומוצק, חטוב וזקוף. ואפילו ירדתי במידה בבגדים מבלי לרזות גרם. 

זה מאד פשוט – הליכות בחוץ, שעורי סטודיו ועוד שאר פעילויות אירוביות לא יכולות להפוך את הגוף שלכם למוצק ואסטטי. גם לא דיאטות. דיאטה יכולה לגרום לכם לרזות אבל יחד עם ההרזייה תשרפו גם את השרירים מה שיקנה לכם צורה רפוסה ולא אסטטית במיוחד.
זה רק בגלל שהפעילות האירובית זוכה ליחסי ציבור עצומים שאנשים מעדיפים להשקיע את הזמן שלהם בהליכה, ריצה, רכיבת אופניים ושחייה. וזו טעות גדולה.  ולכן, אני רוצה שתשקלו שאם יש לכם זמן מוגבל לפעילות גופנית, אל תשקיעו את כולו רק בפעילויות אירוביות. תשאירו גם זמן לאימון האנאירובי, לפעילות שכרוכה בהרמת משקולות כבדות שכן היתרונות של אימוני הכוח עצומים.

אז הנה חמש סיבות למה אתם פשוט משוגעים אם אתם לא מרימים:

1.      משקולות מגבירות את שריפת השומנים
אני בטוחה שאתם חושבים שפעילות אירובית היא המפתח  לשריפת השומן באזור הבטן או הירכיים.  אז זהו, שלא. זו טעות נפוצה. הסוד הגדול לשריפת שומנים זה בעצם המשקולות הכבדות כי הן גורמות לשינוי בהרכב הגוף בכך שמעלים את שריפת השומנים ב- 40% . במחקר שנעשה באוניברסיטת פנסילבניה, חוקרים חילקו בעלי עודף משקל לשלוש קבוצות – אלו שלא עסקו בפעילות גופנית בכלל, אחרת שביצעה אימונים אירוביים 2-3 פעמים בשבוע וקבוצה שלישית שעסקה גם בפעילות אירובית וגם באימוני כוח 3 פעמים בשבוע.  כל קבוצה איבדה כ- 10 ק"ג אבל אלו שהרימו משקולות איבדו בממוצע 3 ק"ג יותר שומן מאשר אלו שלא עסקו באימוני כוח. חשוב להבין שכאשר עושים דיאטה ללא אימוני כוח, בערך 25% מהירידה במשקל נובעת מאיבוד של שרירים, מה שלגמרי לא עוזר להשתקפות במראה.

2.      משקולות גורמות לך לשרוף יותר קלוריות כל היום
שריר צורך אנרגיה פי ארבע משומן. כלומר, ככל שיש לנו יותר שרירים, הגוף שלנו זקוק ליותר אנרגיה כדי לתחזק את השרירים. בדרך הזו אנחנו שורפים יותר קלוריות במהלך כל היום גם כאשר אנחנו יושבים על הספה או ישנים.

3.      משקולות יגרמו לך להיראות טוב בעירום
אם לא תרימו משקולות תצטרכו להיפרד בכל שנה מיותר ויותר שרירים בגוף שלכם. מחקרים מצביעים על כך שהחל מגיל 40, אנחנו מאבדים בערך חצי קילו שריר מדי שנה ולצערנו אנחנו מחליפים את זה בתוספת של שומן. אתם בוודאי מכירים את אלו שמסתובבים כפופים ורפוסים למרות שהם לא מאד שמנים. אז זה בדיוק בגלל זה. תבינו את זה אחת ולתמיד -  הדרך היחידה לגוף אסטטי חטוב ולא רפוס זה נפח גדול של שרירים חזקים שיחזיקו אותך יציב וזקוף.

 4. משקולות ישפרו לך את היציבה
הרמת משקולות כבדות אחת לכמה ימים מונעת את אובדן העצם, עוצרת את אובדן השרירים ובולמת את היחלשות המפרקים. כאשר מחזקים את השרירים, כל היציבה מושפעת לחיוב. אנחנו עומדים זקוף יותר, הגב לא כפוף, הכתפיים לא שמוטות קדימה, הבטן לא יוצאת החוצה וכל ההליכה הרבה יותר אצילית. כל זה יוצר מראה אסטטי, חטוב ובריא.

5.  המשקולות מחזקות את הביטחון העצמי
אין ל דרך אחרת להגיד את זה. אימוני המשקולות שינו לי את החיים... אני מרגישה היום נפלא וגאה בגוף שלי אבל זה לא רק זה. היכולות וההישגים האישיים שלי בחדר הכושר חיזקו לי את הביטחון שאני יכולה להצליח ולהשיג כל דבר שאני רוצה. בתחילת דרכי, לא האמנתי שאי פעם אצליח להרים 25 ק"ג 10 פעמים בלחיצות חזה. בקושי הצלחתי להרים את המוט פעם אחת. זה היה נראה פשוט בלתי אפשרי. אבל, אחרי תקופה של התמדה באימונים, זה קרה. ההצלחה הזו עם המשקולות משפיעה על המסוגלות האישית והביטחון העצמי בכך שגורמת להבנה שאני מסוגלת להשיג כל מטרה בכל תחום.
והחדשות הטובות הן, שכל הטוב הזה לוקח רק 20 דקות פעמיים בשבוע.

דיאטה לשריפת שומנים by Fast_diet

איריס אסיה M.A  בעלת חברת בריאות על הבמה, מרצה במופע "חייבת משהו מתוק". מקדמת בריאות ויועצת אישית לאורח חיים בריא, מאמנת כושר גופני. מרצה ומנחת קבוצות   0507770310  http://www.briut-bama.co.il/index.aspx  

רוצים גם לכתוב לנו? 
שלחו לנו מאמרים למייל: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה